Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

25 ore di Magione, per le ibride vince la Peugeot 3008 HYbrid4

Le Peugeot 3008 HYbrid4 e 208 1.6 8V e-HDi 115 CV FAP® Stop&Start
Le Peugeot 3008 HYbrid4 e 208 1.6 8V e-HDi 115 CV FAP® Stop&Start

Alla gara di consumo e durata per auto di serie di Magione,la 3008 HYbrid4 portata in gara dal team Panoramauto-Mondadori ha dominato la classifica riservata alle vetture ibride, concludendo le 25 ore di competizione alla notevole media (in considerazione del tipo di manifestazione) di 53,887 orari, con una percorrenza record di 20,97 km/litro.
L’auto unisce il motore turbodiesel – nello specifico il due litri HDi FAP® – con un propulsore elettrico, utilizzato anche per ottenere, quando necessaria, la trazione sulle quattro ruote.

La seconda rappresentante del Leone, una 208 1.6 8V e-HDi 115 CV FAP® Stop&Start sempre del team Panoramauto-Mondadori, ha invece sfiorato la vittoria nella classifica compilata secondo la CO2 emessa complessivamente durante le 25 ore, arrivando seconda. Prima classificata la Fiat 500 Diesel equipaggio Continental Italia spa.

Al contrario delle sei precedenti che si concludevano con una classifica assoluta,l’edizione che si è disputa nel week-end scorso prevedeva più graduatorie in funzione dei diversi generi di alimentazione (benzina, gasolio, gpl, metano, bifuel, ibride, ibrido plugin, elettriche), ognuno dei quali poi suddiviso in sei “sottoclassi” in base alla lunghezza della vettura iscritta.
Le prime 12 ore di gara si sono svolte sulle strade che costeggiano il lago Trasimeno e aperte al traffico normale, le restanti 13 sul circuito dell’Autodromo dell’Umbria.

Leggi anche: Magione, categorie utilitarie ed elettriche, la più risparmiosa è Renault Zoe

Lascia un commento

Your email address will not be published.

- Advertisement -