Nuova C3, anche a GPL – Greentoday.it
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nuova C3, anche a GPL

Lanciata sul mercato a novembre, Nuova C3 di Citroën, già scelta in Europa da 70mila automobilisti, di cui 13mila in Italia, amplia la gamma entrando nel mercato dell’alimentazione GPL, che in Italia vale il 10% del segmento B a cui appartiene il modello.


Nuova C3 GPL deriva direttamente dalla versione benzina PureTech 82, da cui differisce meccanicamente principalmente per l’adozione della testata motore progettata ad hoc e di sedi valvole rinforzate e, ovviamente, per la presenza del bocchettone di rifornimento a fianco di quello della benzina.
La trasformazione GPL è effettuata direttamente in fabbrica: quindi, l’impianto e la strumentazione sono completamente integrati nella vettura.
All’avvio del motore, questa versione di Nuova C3 è in modalità benzina. Un LED verde lampeggia fino a quando sono raggiunte le corrette condizioni di commutazione e solo allora l’alimentazione passa automaticamente a quella GPL, con un’emissione di CO2 ridotta a 101 g/km.
Quando le condizioni ottimali non sussistessero più (ad esempio, per lo svuotamento del serbatoio di 33,6 litri), l’alimentazione ritorna, sempre automaticamente, a quella a benzina.
Come per le versioni ad alimentazione tradizionale, il computer di bordo segnala consumo medio ed autonomia anche nell’utilizzo GPL.
Citroën PureTech 82 GPL è offerta nell’allestimento Feel (15.750 euro) e nell’allestimento top di gamma Shine (17.000 euro).

Lascia un commento

Your email address will not be published.

- Advertisement -